Als je lid wilt worden van de Scouting gaan er een paar dingetjes aan vooraf. Hier lees je, stap voor stap, hoe het in zijn werk gaat.

Bepaal eerst bij welke speltak (groep) je hoort:

SPELTAKLEEFTIJDDAGTIJD
Bevers5 – 7 jaarWoensdag18.15 – 19.45 uur
Welpen (meiden)7 – 11 jaarMaandag18.30 – 20.30 uur
Welpen (jongens)7 – 11 jaarDinsdag18.30 – 20.30 uur
Juniorscouts11 – 12 jaarDinsdag18.30 – 20.30 uur
Scouts12 – 15 jaarWoensdag19.00 – 21.00 uur
Explorers15 – 18 jaarVrijdag20.00 – 22.00 uur
Roverscouts18 – 21 jaarVrijdag20.00 – 22.00 uur

Neem via het contactformulier contact op met de juiste speltak. Zij nodigen je dan uit om drie keer (gratis) te komen kijken. Tijdens deze opkomsten kun je ervaren of Scouting wat voor je is. Vind je het leuk? Dan krijg je de derde keer een inschrijfformulier mee of ontvang je een e-mail met een link zodat jij je kunt inschrijven. Na de inschrijving krijg je een bericht van onze penningmeester voor de contributie.

1. Komen kijken

Je mag drie keer komen kijken, om te zien of het wel bevalt. Je kunt dan kennismaken met de andere kinderen, met de leid(st)ers en met 'het spel' wat er gespeeld wordt. Als het niet bevalt, kun je gewoon zeggen dat je niet meer komt. Als het wel bevalt kun je je na de derde avond aanmelden.

2. Aanmelden en contributie

De leid(st)ers sturen je een digitaal aanmeldformulier waarop je gegevens van jezelf in moet vullen. Deze stuur je dan op. Vanaf die dag ben je officieel lid. Je zult dan ook van de ledenadministratie een bericht krijgen om contributie te betalen.

3. Uniform

Nu je lid bent van scouting dan hoort daar natuurlijk ook een uniform bij met bijbehorende insignes en groepsdas. Tweemaal per jaar, in het begin van het seizoen en voor het zomerkamp, is er een scoutshop op het scoutinggebouw. Hier heb je dan de mogelijkheid om een uniform te passen en aan te schaffen.