Welkom bij de Bertus Academy!

Bij onze Bertus Academy willen wij je graag helpen om te leren, te groeien en om nieuwe avonturen te beleven. Onze Bertus Academy activiteiten zijn bedoeld om onze vrijwilligers te inspireren en te helpen hun kennis en vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Of je nu pas kort staflid bent of al jarenlang deel uitmaakt van ons kaderteam, onze Bertus Academy voegt iets toe voor iedereen!

Voor wie?
Iedereen!   Nieuwe stafleden, stafleden met jarenlange ervaring, of andere vrijwilligers. Je leert zéker iets nieuws!
Wat leer ik?
Op compleet andere manier naar programmeren kijken.
Wie is de trainer?
Trainer: Manon Smulders, Docent Eventmanagement aan de HAN met  jarenlang ervaring als spreker, coach, organisator in o.a. de recreatieve sector.

Voor wie?
Alle vrijwilligers die ‘groen’ zijn wat Scouting betreft en graag meer willen weten over Scouting.
Wat leer ik?
We nemen jullie mee in de wereld van scouting: Bestuur, Organisatie, Veiligheid, financieel en alle andere vragen die jullie hebben!
Wie is de trainer?
Shona Murray, lid sinds jaar-en-dag, Groepsbegeleider.

Scheer je baard en trim je wenkbrauwen: de vlammen slaan je om de oren!

In deze workshop leer je enkele (grote) stukken vlees te bereiden met verschillende technieken. Er is voldoende tijd om in alle rust te braden en genieten van een drankje. Je gaat met een volle buik naar huis!

Exacte aanvang van de workshop wordt nog bekend gemaakt. Meld je nu alvast aan om van een plek verzekerd te zijn! (beperkt plekken beschikbaar)

Wat leer ik?
Een verdiepingssessie op het organiseren van een programma en de extra factoren die komen kijken bij het organiseren van een weekprogramma. Deze workshop is los van de eerste te volgen!
Wie is de trainer?
Trainer: Manon Smulders die van “Hoe maak ik een programma?”.

Waarom deelnemen aan de Bertus Academy?

• Verrijk je kennis: Onze onderwerpen geven je de kans om dieper in te gaan op bepaalde onderwerpen, die aansluiten bij een programma of een hike/kamp.
  • Ontmoet elkaar: De Bertus Academy zorgt er ook voor dat je buiten je (vaste) stafteam kunt discussiëren over bepaalde onderwerpen of juist je eigen ideeën met andere te delen. Zo helpen we ook elkaar.
  • Ontwikkel nieuwe vaardigheden: Onze workshops komen voort uit verschillende brainstormsessies binnen de vereniging. Ze sluiten hierdoor aan bij de behoeften die er waren binnen onze leden en daarmee een aanvulling op de scouting academy.
  • Blijf betrokken: De Bertus Academy is ook een mooie gelegenheid om in contact te blijven met de andere vrijwilligers binnen onze vereniging. Daarom zorgen we ook dat de workshops periodiek zijn verdeeld over avonden/dagen, zodat er op verschillende momenten mogelijkheden zijn om elkaar te ontmoeten.

Hoe kun je deelnemen?

Het is eenvoudig om deel te nemen aan de Bertus Academy. Bekijk de agenda op deze pagina voor de komende activiteiten. Schrijf je vervolgens in voor de activiteiten die je interesseren en bereid je voor op een opwindende reis vol leren en groeien.

Al onze leden zijn welkom om deel te nemen aan de Bertus Academy. Twijfel je of een bepaalde avond bij je past of wil je graag wat meer informatie hebben, dan kun je altijd contact opnemen met de groepsbegeleider of een praktijkbegeleider van onze vereniging.

Laten we samen op een (educatief) avontuur gaan!