Wie zijn de Junior Scouts?

Dit is dé speltak voor jongens & meiden van 10 en 11 jaar. In deze speltak wordt een zeer gevarieerd programma aangeboden dat niet alleen leuk maar ook leerzaam is. Deze speltak  is ontstaan vanwege de grote groei die onze vereniging doormaakte. Door één jaar van zowel de Welpen- als de Scouts-tijd af te snoepen hebben we ruimte gekregen voor een extra speltak. Met de oprichting van de Junior Scouts is de overstap van de Welpen naar de Scouts minder groot en spannend. Bij de Junior Scouts worden de jeugdleden klaar gestoomd voor het échte werk.

Waarom Junior Scouts?

De Junior Scouts maken kennis met vaardigheden die nodig zijn bij de Scouts, en versterken de vaardigheden die bij de Welpen zijn aangeleerd. Dit om de doorstroom en de grote omschakeling van Welp naar Scout geleidelijk aan te laten verlopen. In deze leeftijdsgroep gaan de meeste kinderen ook over naar de brugklas. Bij de Junior Scouts we geven de kinderen inzicht in hun eigen kunnen en motiveren ze nieuwe dingen te proberen waardoor ze steviger in hun schoenen staan.

Wil je komen kijken wat wij doen?

Ben jij 10 of 11 jaar? Lijkt het je leuk om iedere week met de groep iets leuks te doen, uitgedaagd te worden en nieuwe dingen te leren? Kom dan kijken bij de Junior Scouts! Neem via het contactformulier (Speltak Junior Scouts) contact met ons op! Je mag drie keer komen kijken of je het leuk vindt, daarna ontvang je van ons een inschrijfformulier per e-mail.