ScoutshopNet als bij een sportteam zijn wij als Scouts ook herkenbaar. Daarom dragen we een ‘Scoutfit’. Alle kleding zit lekker en kan tegen een stootje; perfect dus om lekker buiten bezig te zijn en vies te worden. Voordat je geïnstalleerd bent, mag je alleen de Scoutfitblouse zonder insignes, -trui of -T-shirt dragen.
Tijdens de installatie je een groepsdas en tekens voor op de blouse uitgereikt.

Alle onderdelen van de Scoutfit zijn te koop bij de Scoutshop, de winkel van Scouting Nederland. Via www.scoutshop.nl kun je heel gemakkelijk online bestellen of een locatie van een Scoutshop in de buurt vinden.  Je kunt ook bestellingen plaatsen bij de Mini-Scoutshop op ons eigen gebouw.

Mini-Scoutshop

De Mini-Scoutshop wordt momenteel gerund door Hay Steegs en Niels Rossel.
Twee keer per jaar (mei/oktober) wordt er een Mini-Scoutshop georganiseerd waar leden en stafleden uniformen en insignes kunnen bestellen.

Een bestellingen dient meteen met de pin worden betaald en wordt afgeleverd bij de speltakken zodra ze binnen zijn. Je krijgt dan een tas met je bestelde spullen én een factuur van de Scoutshop met een overzicht van je bestelling.

De Mini-Scoutshop is bedoeld om één bestelpunt te hebben waardoor meerdere bestellingen in één keer geplaatst kunnen worden. Op deze manier hoeven er geen verzendkosten betaald te worden.
De Mini-Scoutshop is niet bedoeld om losse kleine bestellingen tussendoor te bestellen. Hiervoor kun je terecht bij Scoutshop Nederland.

Contact opnemen met de Mini-Scoutshop kan via scoutshop@scoutingblerick.nl

Compleet uniform bestaat uit:

• Uniform
  • Speltakteken
  • Installatieteken Scouting Nederland
  • Naambandje Scouting St. Lambertus Blerick
  • Das
  • Dasinsigne
  • Dasriem

Een compleet uniform kost tussen de 50,- en 60,- euro.

Optioneel kan er ook een T-shirt of een vest besteld worden voor in de zomer/winter.

Tweedehands uniformen

Als kinderen overvliegen naar een nieuwe speltak hebben ze een nieuw uniform nodig. Vaak is het oude uniform nog in prima staat. Of je bent misschien zelf op zoek naar een tweedehands uniform.

We hebben daarom een facebookgroep beschikbaar waar je kunt vragen of iemand een tweedehands uniform of insignes beschikbaar heeft. Of je kunt zelf uniformen en insignes aanbieden die je over hebt.

Meld je daarom aan bij de “Tweedehands uniformen”-groep op Facebook.