St. Lambertus kent naast jeugdleden, ook kaderleden en volwassen leden (plusscouts) die helpen en ondersteunen. Voor de herkenbaarheid buiten Scouting noemen we de kaderleden en plusscouts vrijwilligers.

Onze vrijwilligers zorgen ervoor dat onze vereniging in beweging blijft en dat er wekelijks programma’s worden verzorgd voor jeugdleden. Zonder vrijwilligers heeft Scouting St. Lambertus geen bestaansrecht, ze zijn dan ook stuk voor stuk: onbetaalbaar!

De meeste kaderleden zijn begonnen als jeugdlid en hebben zich ontwikkeld tot leiding bij een speltak. Maar ook ouders, vrienden en vriendinnen, familieleden en collega’s melden zich aan als vrijwilliger. Iedereen die enthousiast is over het leveren van een bijdrage kan vrijwilliger worden. Er is altijd een taak die past bij jouw kennis, ervaring en voorkeur. Zo hebben wij niet alleen stafleden, maar ook bestuursleden, materiaalbeheerders en mensen die ondersteunen tijdens groepsactiviteiten. Bekijk hieronder welke functies er zoal zijn binnen onze vereniging.

FOT

Het Facilitair Ondersteunend Team helpt bij groepsactiviteiten om stafleden en organisatie te ontzien zodat zij zich kunnen focussen op de jeugd én activiteit.

Klusteam

Geen buurman & buurman praktijken bij Bertus! Het klusteam is van alle markten thuis en voert onderhoud uit aan ons gebouw.

Materiaalbeheer

Dit team onderhoud (kamp)materialen zodat onze jeugdleden hier veilig gebruik van kunnen maken.

Scoutshop

Onze interne Scoutshop wordt twee keer per jaar georganiseerd door het team ‘Scouthop’. Hier kun je terecht voor alle uniform benodigdheden.

Stafleden

Onze stafleden zetten zich iedere week in voor jeugdleden van verschillende leeftijden. Zonder stafleden hebben wij geen ruimte voor jeugd. Zij zijn onze superhelden!

Praktijkbegeleiding

Praktijkbegeleiders ondersteunen kaderleden in hun persoonlijke ontwikkeling en begeleiden o.a. kwalificatietrajecten.

PR & Communicatie

Houden de website & sociale media bij.

Bestuur

Ons bestuur houdt zich bezig met alles wat nodig is om de vereniging te laten functioneren.

Vrijwilliger worden

Vrijwilliger worden? Klik dan op mij!